وقتی به مشتریان یا کارکنان سازمان خود هدیه تکراری میدهیم یعنی یک هدیه را هم به عنوان هدیه تبلیغاتی شب یلدا و هم هدیه تبلیغاتی نوروز و … استفاده میکنیم. اتفاقی که میافتد مثل خوردنِ آب جوش نیست که همان لحظه زبان بسوزد و تأثیرش را ببینید. اتفاقاً برای بار اول این هدیه خیلی هم میتواند حس خوبی در مشتری ایجاد کند البته به شرطی که هدیهای که انتخاب کردهاید، هدیهای خاص باشد! ولی اگر همان هدیه خاص در مناسبتهای دیگر و سال یا دفعات بعد از طرف همان برند به همان مشتری داده شود چه اتفاقی میافتد؟! تصور کنید یک جعبه بدست شما برسد و بازش کنید و ببینید: عحب، بازم هدیه قبلی! شاید شکایتی نکنید و تشکر هم بکنید اما با خود خواهید گفت: “اینو که یبار داده بودن بهم!…”
و باز هم چند ماه بعد یک جعبه تبلیغاتی شیک میاد روی میزتون و این بار رنگ و لعاب بسته بندی عوض شده و شما هم خوشحال که بالاخره تغییر کرد اما به محض اینکه بسته بندی رو باز میکنید با همون دوست قدیمی روبرو میشید که با همون چهره آشنا و تکراریش داره بهتون نگاه میکنه و از اینجا به بعد سرعت تضعیف برند در ذهن شما بالا میره.
حال سمت شما که صاحب برند و فرستنده همان هدیه زیبای دلفریب تکراری هستید بیاییم. به هر برنامهای که نزدیک شوید ابتدا با تیم تبلیغات، خلاقیت، بازاریابی و برندینگ صحبت میکنید که این بار یک هدیه متفاوت و خاص بدهیم! اعضای تیم با کلی شوق و ذوق از چند لایه زیرزمین و از دل جنگل و نقاط کور بازار، بهترین هدیهها و متفاوتترینها را پیدا و به شما ارائه میکنند. خیلی هم پذیرا و با روی باز همه طرحها و نمونهها را بررسی میکنید ولی به چند دلیل که الان عرض میکنم، همان هدیه زیبای دلفریب تکراری را با کلی حس خوب برای مشتری و شرکای بیگناه میفرستید و تیشه به ریشه برند میزنید. دلایلی که بعد از سالها تجربه کاملا برایمان آشنا هستند دلایلی همچون ترس از انجام دادن کار جدید، نگرانی پذیرفته نشدن، مقاومتهای سازمان در هزینه کردن (در حالی که هدیه گرانتر خریدن بهتر از تضعیف برند و به عبارتی ضد تبلیغ بودن است)، جسورانه بودن هدیه، خارج شدن از روال گذشته، تحمیل کردن نظر مدیران – بعضی جاها نظر یک نفر – به تیم و سازمان و در نهایت مشتری و از این دست موارد.
انتخاب هدیههای تکراری معمولا به دلایلی همچون ترس از انجام دادن کار جدید، نگرانی پذیرفته نشدن، مقاومتهای سازمان در هزینه کردن (در حالی که هدیه گرانتر خریدن بهتر از تضعیف برند و به عبارتی ضد تبلیغ بودن است)، جسورانه بودن هدیه، خارج شدن از روال گذشته، تحمیل کردن نظر مدیران – بعضی جاها نظر یک نفر – به تیم و سازمان و در نهایت مشتری و از این دست موارد، انجام میشوند
پویا بودن و ایجاد حس تازگی و تفاوت، حتی اگر اشکالاتی هم داشته باشد باز هم بهتر از تکرار و رخوت و درجا زدن است. هدایایی که عیناً تکرار میشوند، فضای بازار را هم مسموم و خسته کننده میکنند! هدیهای متفاوت و خاص برند خودتان انتخاب کنید:
اگر در تصمیم خود در تهیه هدیه تبلیغاتی شب یلدا خاص و متفاوت مصمم هستید، وانیشا گیفت در خدمت شماست. خوشحال میشویم همراه شما باشیم. در این لینک میتوانید اطلاعات بیشتری در رابطه با کمپین هدایای تبلیغاتی شب یلدا بدست آورید.
2 دیدگاه
واقعا عالی بود، مرسی، واقعا پیدا کردن یه هدیه خاص برای مشتریها کار سختیه
سلام
بسیار عالی، کارتون خیلی خوب هست و بنده بسیار خوشحالم که افتخار آشنایی با آقای مهندس یلان رو به دست آوردم.