بازاریابی نقطه فروش را دست کم نگیریم! (قسمت دوم)
مرداد ۳, ۱۳۹۷بازاریابی نقطه فروش: به مشتریانتان هر آنچه میخواهد را در هر کجا که هست هدیه دهید!
مرداد ۲۸, ۱۳۹۷
پروژه در هایپرمارکتها
بهتره بدونیم 4
در این قسمت به سازکار پروژههای هایپرمارکتها میپردازیم. معمولا سفارشات هایپرمارکتها انواع مختلفی از استند مانند استند ایستاده , استند رومیزی , استند دیواری , استند جزیره , استند سمپلینگ , استند چوبی , استند فلزی , استند پلکسی و... را شامل میشود.
1- مثل همیشه هر پروژهای با گرفتن بریف دقیق شروع میشود که د مورد هایپرها شامل مواردی چون زمان ورود و خروج، میزان استفاده، امکان اجرای تفکیکی یا یک تکه، مسئولیتهای حمل، چیدمان و... نیز میشود. بریف پروژههای هایپری بسیار حساستر و دقیقتر است.
2- شفافسازی درباره زمانبندیهای تحویل، deadline ، جرایم زمانی، عمر پروژه و... بسیار اهمیت دارد. این مورد حتی میتواند بسیاری از تامینکنندههای ضعیف یا شبوغ را حذف کند.
3- پس از آن سراغ ایدهپردازی و طراحی میرویم که هنر تیم طراح را نشان میدهد. هر شرکتی مدل خاص خود را برای طراحی دارد. ما در وانیشا بعد از ایدهپردازی و ترسیم نقشه ذهنی، گزارش این دو مرحله را به سفارش دهنده ارائه میکنیم تا در همان ابتدا هر مشکلی یا کجفهمی وجود داشت مشخص شود. سپس وارد رندرینگ و پس از نهایی شدن آن، به سراغ فایل فنی میرویم.
4- بهترین و حرفهای ترین کار اینست که برای هر مرحله از پیشرفت کار یک تایید کتبی از سفارشدهنده دریافت شود تا همه چیز مکتوب و دقیق پیش رود. روی مواد ومتریال مصرفی در پروژه حتما تایید داده شود و پس از تایید آنها و فایل فنی، به سفارشدهنده این موضوع اعلام شود که اگر به هر دلیلی قصد تغییر نقشه یا متریال را داشته باشد امکان تغییر در ظاهر یا عملکرد محصول بیشتر خواهد بود.
5- سفارشدهنده میبایست به سرعت نماینده واسط طراح(تامین کننده) و هایپر را معرفی کند. به محض معرفی، شرکت طراح لیست مشخصات نفرات خود را که قرار است هنگام تحویل پروژه در هایپر حضور داشته باشند به نماینده ایمیل میکند تا با واحد اداری هایپر هماهنگ شود. باز هم پیشنهاد میکنم تمام اقدامات بصورت کتبی (ایمیل رسمی) به سفارش دهنده اعلام شود تا بعدا جای اعتراض یا سوتفاهم وجود نداشته باشد.
6- در اولین فرصت (قبل از تهیه نقشه فنی) شخص دقیق و باتجربهای از تیم طراح به هایپر مراجعه کند تا مواردی همچون ابعاد دربهای ورود، طبقه اجرای پروژه، ابعاد آسانسور، پلهها، سیستم برق کشی، و تمام نکات مهمی که در اجرای پروژه موثر است را بررسی کرده و بصورت مکتوب به دست طراح برساند.
7- معمولا ساعت اجرای پروژه در هایپرها بعد از ساعت کار است( یعنی از ۱۲ شب تا ۶ صبح) به همین دلیل آمادگی کار در شب و بیداری را داشته باشید. اگر قرار است پروژه در چند شعبه همزمان اجرا شود به فکر چند تیم حرفهای باشید که یک نفر به عنوان سرپرست بالای سر هر تیم باشد.
موضوعات مطرح در این پروژهها زیاد است و تا زمانی که آنرا تجربه نکنید برایتان شفاف نمیشود. اما سعی کردم مهمترین موارد را عنوان کنم تا با ذهنیت وارد این مدل کارها شوید.
مارکتینگ و به طور خاص دیجیتال مارکتینگ علاقه مندی و تخصصم هست. زیاد فکر میکنم و کمتر مینویسم. ترجیح میدم بیشتر بخونم و صحبت کنم. برای همینم مشاوره و مربیگری کسب و کار رو دوست دارم