در دنیای تجارت الکترونیک، بازاریابی نقطه فروش، تجربه کاربر - user experience - نامیده میشود. با توجه به این که محیط یک وبسایت مجازی است، پس چگونه مفهوم "نقطه فروش" در آن عینیت مییابد؟
کاربران، با دورنمای خرید کالا یا خدمات، به سایت شما میآیند. در این مسیر، جدیت آنها در قصد خرید و نیز نوع تجربه آنها در رویارویی با سایت شما، خرید کردن یا خرید نکردن آنها را تعیین میکند. تلاشهای بیرونی شما در جهت اثرگذاری بر قصد خرید آنها کمک کننده خواهد بود. اما زمانی که آنها به سوی سایت شما هدایت شدند، نوبت به تشویق آنها به خرید خواهد رسید.
انجام این کار به سادگی تصمیم در مورد تیتر اصلی صفحه وب است. تیتر اصلی، که معمولا یک عبارت ژورنالیستی است، هر آنچه که کاربر قبل از پایین رفتن در صفحه وب میبیند را شامل میشود. محتوای تیتر اصلی باید شامل موارد زیر باشد:
• بیان کننده ماهیت برند شما و به طور کلیتر ماهیت وب سایت شما به کاربر باشد.
• محل استقرار کاربر را در وبسایت مشخص کند.
• کاربر را به سمت هدفش راهنمایی کند.
در دنیای تجارت الکترونیک، بازاریابی نقطه فروش، تجربه کاربر - user experience - نامیده میشود
اولین چیزی که کاربر وب سایت مشاهده میکند، باید معرفی جذابی از برند شما باشد. پس بیدلیل آن را شلوغ نکنید! نام برند و محصولات مختلف را همراه یک منوی ساده ارائه دهید. توجه داشته باشید که افراد به سرعت جذب ویژگیهای بصری میشوند.
زمانی که کاربر را به صفحه محصولات در سایت خود هدایت میکنید، کیفیت جلوههای بصری همچنان اهمیت دارد. کاربر باید در مورد اینکه چرا محصول شما خوب است، ویژگیهای متمایز کننده آن چیست، قیمت آن چقدر است و ... آگاه شود. تمام این موارد جایگاه یک فروشنده در فروشگاه را بر عهده خواهند داشت.
تا زمانی که کاربر، خرید خود را نهایی نکرده است، تمامی مراحل مسیر وی باید هموار و سهلالوصول باشد. هر چیزی مانند "زمان بارگذاری آهسته" که این همواری را بر هم بزند، میتواند باعث پشیمان شدن کاربر شود. در مجموع، سایت شما، "نقطه فروش" شما است، همراه با عکسهای فریبنده، پیامهای موجز، مسیرهای سهلالوصول و عملیات دردسترس.
بازاریابی نقطه فروش هر آنچه مشتری میخواهد را میسر میکند
"بهترین روش ایجاد پول در هر کسب و کاری این است که بخاطر پول کسب و کار را ایجاد نکنید." رابین برتون رایت - متخصص سئو
تنها زمانی به هدف خود از POS خواهید رسید که به مشتری هر آنه را که نیاز داد اعطا کنید. روندهای خرید مشتریانِ هدف خود را تحلیل کنید و بر این اساس روش POS را شخصی سازی نمایید.
محصول شرکت شما، همان چیزی است که مخاطب به دنبال آن میگردد. تلاش کنید که ارزشها و ویژگیهای آن را برجسته نمایید و نیز دسترسی به آن را آسان کنید. دراین صورت محصول به خودی خود فروش خواهد رفت.
بهترین روش ایجاد پول در هر کسب و کاری این است که بخاطر پول کسب و کار را ایجاد نکنید
2 دیدگاه
مقاله مفیدی هست و پیشنهاد میکنم حتما بخونیدش
خیلی مطلب ارزشمند بود. ممنون از شما