بازاریابی نقطه فروش را دست کم نگیریم! (قسمت اول)
تیر ۲۳, ۱۳۹۷بهتره بدونیم (4) پروژه در هایپرمارکتها
مرداد ۷, ۱۳۹۷
بازاریابی نقطه فروش را دست کم نگیریم!
ریچارد سایسل | منبع: marketingtechnews.net | ترجمه: الهه رفیعی
قسمت دوم
در حالی که به نظر میرسد تجارت الکترونیک چهره صنعت خردهفروشی را تغییر داده است، اما گسترش مراکز تجاری شهرهای تاکنون چنین مهم و خطیر نبودهاند. بازاریابی نقطه فروش (POSM) در میان روشهای بازاریابی از سابقه و اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله، پنج دلیل عمده در راستای تبیین اهمیت بازاریابی نقطه فروش ذکر شده است.
4- POS توانایی ایجاد و توانمندسازی برندها را دارد
POS میتواند به هر برندی این قدرت را بدهد که به صورت منسجم، جذاب و خوش¬نما در نقطه فروش ظاهر شود تا خریدار به صورت مستقیم با محصول ارتباط برقرار کند. صاحبان برندها و خردهفروشان معمولا سرمایهگذاریهای چشمگیری را در تبلیغات محصول خود دارند، و بنابراین ایجاد یک ارتباط آشکار با خریدار جهت یادآوری برند به آنها در نقطه خرید برای صاحبان برند و خردهفروشان از اهمیت بسزایی برخوردار است.
ویترینها شانس افزایش آگاهی را به خریداران میدهند و انتخاب صحیح محصول مورد نظر آنها را تسهیل مینمایند. واضح است که دستهبندی صحیح محصولات و پیامرسانی به موقع، کار را برای مشتری به مراتب آسانتر میکند و به طبع آن، اعتماد وی را جلب خواهد کرد.
همچنین، برندها با مناسبتها همبستگی زیاد دارند و میتوانند موقعیت خود را در مناسبتها تثبیت کنند. برای مثال برندهای مختلف شکلات در زمان کریسمس و یا برندهای لوازمالتحریر در زمان آغاز سال تحصیلی.
5- POS به برندها و خرده¬فروشان اجازه می¬دهد تا واکنش نشان دهند
POS بهترین راهکار برای پاسخهای تاکتیکی سریع به فعالیتهای رقیب، فشار موجودی اضافی، برجسته کردن یک خط تولید خاص یا ایجاد شایعه در یک زمان خاص از سال است. توانمندی ارائه پاسخ سریع نیز بدین معنا است که خردهفروشان و صاحبان برندها میتوانند از مناسبت¬های خاصی که پیش می¬آید به خوبی بهرهمند شوند؛ فرصتهایی مانند تبلیغ یک بستنی در گرمترین روزهای سال یا تبلیغ هات چاکلت در سردترین روزها.
”شرکتهای مرتبط با خدمات POS به بازاریابان کمک می کند تا ابزاری فوری برای انطباق با تغییرات ناخواسته بازار داشته باشند
اساسا POS به خردهفروشان و صاحبان برندها اجازه ارتباط با مشتری را میدهد، موضوعی حیاتی که در فضاهای شدیدا رقابتی امروز سبب نجات یک کسب و کار خواهد شد.
استندو گروهی است از تعدادی متفکر، سازنده و حلکننده مسائل تا محصولات را توسعه و بهبود دهد و یا محصولات جدیدی را دیزاین کند.