منبع: TheBalancesmb نویسنده: Shari Waters
قسمت دوم
دقیقترین POP یک فروشگاه، فروشنده آن است اما ایده اصلی POP “فروشگاهی در داخل یک فروشگاه” است یعنی تولیدکننده، اقلام نقطه خرید مشخصی را در فروشگاه قرار میدهد تا آن کالای مشخص جدا از بقیه، نمایش داده شود. یک تحقیق انجام شده توسط دانشگاه بریگهام یانگ نشان داده است کالاهایی که با استفاده از اقلام نقطه خرید به طور مثال استندهای فروشگاهی به اشکال مختلف رومیزی ، ایستاده ، دیواری ، شلف تاکر و شلف این شلف ، سرلاین و جزیرهای و .. نمایش داده شده است 20 درصد موثرتر و به یادماندنیتر بودهاند نسبت به کالاهایی که فاقد هرگونه اقلام نقطه خرید هستند. این بدان معنی است که احتمال فروش کالاهایی که با استفاده از POP مانند استند فروشگاهی نمایش داده شده است 20 درصد بیشتر از فروش همان کالاها بدون POP بوده است.
نکته شگفت انگیز این واقعیت این است که حتی در مورد کالاهای قیمتگذاری شده (نه در هنگام فروش) 18 درصد موفقیت فروش بیشتر خواهد بود زمانیکه کالاها به کمک اقلام نقطه خرید مانند انواع استند نمایش داده شوند تا زمانیکه به کمک آنها نمایش داده نشوند. به این خاطر که اقلام نقطه خرید، خریدار را متوجه کالاها و ویژگیهای آنها میکند و او زمانی متوجه قیمت خواهد شد که تصمیم خود را برای خرید کالا گرفته است. اقلام نقطه خرید میتوانند شکلهای متفاوتی مانند استندهای فروشگاهی ، وابلر ، دنگلر ، سرلاین ، استند کانترتاپ یا استند رومیزی ، استندهای معرفی محصول یا Selective و موارد دیگر داشته باشند و تا زمانیکه این اقلام مانعی برای خرید کردن مشتری نباشد آنها یک راه عالی برای جلب توجه به یک محصول جدید و دیگر محصولات فصلی و غیرفصلی هستند.
اقلام نقطه خرید را میتوان به عنوان یک فروشندهی خاموش مورد توجه قرار داد: میتواند یک مشتری را در یک فروشگاه حفظ و علاقهمند کند زمانی که فروشگاه شلوغ است و فروشندگان نمیتوانند به آنها راهنمایی برسانند. شما در نظر بگیرید حدود 70 درصد از تصمیمات خرید، زمانی صورت میگیرد که مشتریان در فروشگاهها حضور داشته باشند بسیار واضح است که چه چیزی به سادگی اقلام نقطه خرید، میتواند بسیار اثربخشی داشته باشد.
6 دیدگاه
فرق بین نقطه فروش با نقطه خرید چی هست؟ خیلی مفاهیمشون بهم نزدیکه.. میشه توضیح بدید؟
تفاوت بین نقطه فروش و نقطه خرید و نقطه تماس رو میتونید در این مطلب مطالعه بفرمایید
http://posm.ir/%d9%86%d9%82%d8%b7%d9%87-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%86%d9%82%d8%b7%d9%87-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%86%d9%82%d8%b7%d9%87-%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f
POP مخفف چه کلماتی هست؟
The point of sale or point of purchase is the time and place where a retail transaction is completed
اقلام نقطه خرید، خریدار را متوجه کالاها و ویژگیهای آنها میکند و او زمانی متوجه قیمت خواهد شد که تصمیم خود را برای خرید کالا گرفته است
متاسفانه تعبیر دقیق و صحیحی از این واژگان وجود نداره که بشه واقعا با مرز مشخص در موردشون صحبت کرد، اما در کل تفکیک به این شکل میتونه خیلی کمک کنه