منبع: TheBalancesmb نویسنده: Shari Waters
اقلام نقطه خرید ، مواد بازاریابی یا تبلیغاتی هستند که در کنار و یا همراه کالاها قرار میگیرند که باعث معرفی و نمایش بهتر کالا میشود. این موارد معمولا در نقطه پرداخت یا محل دیگری که تصمیم خرید گرفته شده است قرار میگیرد. به طور معمول برای فروشگاهها، POP میتواند یکی از ابزارهای کم مصرف فروشگاه باشد. امروزه POP تبدیل به یک استراتژی اساسی برای تولیدکنندگان شده است. اکثر فروشندگان برخی از اقلام POP را که میتوانند به طور رایگان تهیه کنند در فروشگاهها استفاده خواهند کرد. این اقلام محصول را برجسته کرده و توجه مشتریان را به آن جلب میکند، که در یک فروشگاه خردهفروشی یا بزرگ با کالاهای مشابه مهم است.
اقلام POP میتواند به پیچیدگی یک استند فروشگاهی خاص با تلفیق چوب، ترمووود ، پلکسی و فلز همراه با نورپردازی ویژه یا به سادگی یک نشان یا حتی طرح کارتن حمل باشد. به عنوان مثال، یک خرده فروش ممکن است از یک “Shelf Talker” (یک برچسب که در انتهای قفسه فروشگاه نصب میشود تا توجه مشتری را به کالاهای آن ردیف قفسه جلب کند) که یک آیتم بصری کوچک است استفاده کند یا ممکن است از یک استند اختصاصی استفاده کند که محصولات تولیدکننده درون آن به نمایش و فروش میرسد یعنی یک استند نمایشی مستقل با نام تجاری تولیدکننده که تنها کالاهای موجود در داخل آن نمایش داده شود.
همانطور که یک استند فروشگاهی با طراحی مناسب و همسو با دانش شناخت مشتریان آن برند میتواند آنها را بین صدها کالای مشابه متمایز و ویژه کند ، عدم توجه به طراحی و تولید صحیح استند نیز میتواند اثر معکوس بر روی مشتریان داشته باشد و آنها را از خرید منصرف سازد.
یک نکته بسیار مهم است که POP نباید با روشهای سنتی بازاریابی و تبلیغات فروشگاهی به طور مثال استندهای سرلاین (Endcap) اشتباه گرفته شود، اقلام نقطه خرید از محلهای سنتی مانند کانتر پرداخت به مکانهای دیگر در داخل فروشگاه منتقل شدهاند. در روشهای گذشته، اقلام نقطه خرید را تنها میتوانید در محل پرداخت پول نقد پیدا کنید اما امروزه تولیدکنندگان و خردهفروشان متوجه شدهاند که اقلام نقطه خرید را میتوان در تمام فضای فروشگاه قرار داد و حتی چندین نوع استند را در کنار هم چیدمان کرد و فضای فروش را با انواع مختلف استند محصولات جذابتر نمود.
اقلام نقطه فروش و انواع استندهای فروشگاهی بر تصمیمگیری بسیاری از خریداران بدون آنکه متوجه باشند تأثیر میگذارد. تولیدکنندگان و فروشگاهداران به خوبی میدانند، همانطور که یک استند فروشگاهی با طراحی مناسب و همسو با دانش شناخت مشتریان آن برند میتواند آنها را بین صدها کالای مشابه متمایز و ویژه کند ، عدم توجه به طراحی و تولید صحیح استند نیز میتواند اثر معکوس بر روی مشتریان داشته باشد و آنها را از خرید منصرف سازد.
این مطلب ادامه دارد..
4 دیدگاه
خیلی مطلب خوبی هست. سپاس علی جان. باز هم برامون بنویس. خوشحالم که در وانیشا به اقلام نقطه فروش و طراحی و تولید استند به صورت علمی پرداخته میشه
اقلام نقطه خرید علاوه بر استند فروشگاهی دیگه شامل چه مواردی میشه؟
نگاه متخصصانه میتونه طراح رو به جوابهای بهتری برسونه. به نظرم این نگاه در این متن وجود داره. ممنون
بسیار عالی حرف نداره واقعا لذت میبرم